Min fina björn

Min fina hund har stöttat mig inatt.
Jag har blivit mycket bättre på och sova själv med åren då jag mer eller mindre tvingats till det.
Men inatt var första gången här i Italien och det är ett stort hus med många ingångar och vrår.
Dexter brukar ligga inne på toaletten om nätterna för golvet är svalt och skönt men inatt
har han legat hos mig nästan hela natten. Jag har vaknat och somnat, vaknat och somnat...
Men det känns tryggt och ha en stor björn bredvid sig när inte min karl ligger där.
Min fina vakthund, vad skulle jag gjort utan dig?

Kommentarer
Postat av: anna

åh! härligt att läsa att andra är likadana! i helgen har jag också fått sova ensam 1 natt, är tillsammans med en entrepenör/egenföretagare sedan snart 10 år, & då & då åker han utomlands & iväg på affärsmöten osv, hatar att sova ensam, men är allergisk så kan inte ha vakthund,får ingen ro alls när han är iväg : ( har du några tips? mina tips är att ha ljust, överfallslarm, se på tv, prata med nån, radio osv, va sysselsatt, och va vaken tills det ljusnar å sova sen haha, inte så jättebra kanske, men what to do haha : ) kram anna

2011-09-25 @ 15:09:15
Postat av: sofie ♡

Anna: Ja men jag har typ teven på och stänger gärna dörren till sovrummet så jag inte ser ut i mörkret, då inbillar jag alltid mig att där är någon, bättre om man inte ser! Haha. När jag bodde i Manchester så ställde jag en stol vid ytterdörren och kilade fast den under handtaget så ingen kunde komma in, det kändes lite bättre då :) Kram!

2011-09-25 @ 16:32:25
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: anna

hehe : ) bra tips! jag brukar sätta mig i min walk in closet, för det är enda rummet här hemma utan några fönster ut hahah : D shit när ska man växa från detta tro? nånsin? tror inte det, blir ju en trygghet att sova med nån,jag är 26 men tror inte ens att när jag är pensionär att jag är helt bra på att sova själv, hahah : D En vän har en son runt 10 år, hon är fortfarandem mörkrädd trots att hon snart är 30, hon bad sin son att sova bredvid henne när mannen va bortrest, MEN MAMMA, du är stor nu!!! sa han då :) hahahah, har du bott själv nångång? det har inte jag, jag flyttade direkt från föräldrahemmet (göteborg) till ihop med min fästman (Marstrand, (bohuslän)) så har inte bott själv alls! kram

2011-09-25 @ 17:50:47
Postat av: anna

ps: vissa tycker säkert man är löjlig som är dålig på att sova själv, men jag tycker inte man ska skämmas över eventuella rädslor osv, det är mänskligt och modigt att stå för dem, tycker iaf jag då : ) förut skämdes jag nästan, men inte nu längre, livet är för kort för att skämmas för liksom, hehe

kram anna

2011-09-25 @ 17:53:10
Postat av: sofie ♡

Anna: Jag tror alltid man kommer tycka det är lite läskigt och sova själv om man en gång gjort det. Men jag har ju blivit mycket bättre tack vara övning i många olika hus och länder! Sen gör ju sällskap av min hund jätte mycket också! Jag har inte bott själv någon gång heller, men bodde nästan 2 månader nu i somras själv i vårt hus i Sverige.



Nej men som du säger, alla är ju olika, tycker man något är obehagligt så tycker man ju det. Bara att lära sig och leva med det :)

Kram

2011-09-25 @ 18:07:32
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: anna

precis, du verkar så klok och insiktsfull : )



ha en fin kväll i ditt vackra Italien, ps, om du inte varit på capri (italien), åk dit en dag, det är kanske en bit bort, men enligt mig en av världens finaste platser : )

kram anna

2011-09-25 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0