Trött på snack om kg

Bild lånade från http://shecitys.se


Jag är trött på allt snack om kilon hit och kilon dit... Det får mig att få ångest och det får mig att känna mig tjock. Speciellt när folk vill väga runt 45kg? Hallå det vägde jag kanske när jag var 10år gammal då jag hade noll former, noll bröst och noll rumpa! Så om jag ska matcha "idealvikten" och vara "sommarfin" så ska jag bara gå ner ca 15 - 20kg? Vad fasen skulle vara kvar av mig då? Kanske en skinkhalva. Nej jag orkar inte bry mig om vikt längre. Självklart tänker jag inte sluta träna eller sluta tänka på vad jag äter men jag kommer iallafall inte vilja väga 45kg. Tycker det är skitsnyggt och vara smal & slank, don't get me wrong, men alla har inte det i sig, alla passar INTE i att väga så lite.


En tjej som VERKLIGEN kan visa hur snyggt det är att ha lite kött på benen är supersnygga Petra Tungården! Med en säker stil, utstrålning och ett leende kommer man jävligt långt! Tänk så många som tror att man måste vara smal för att vara snygg... Exempelvis Kissie, hur långt har inte hon gått? Nej jag ska inte kämpa för att väga under 50kg bara för att det snackas om att det är det rätta, jag struntar i folk som tycker jag väger för mycket för det som räknas är faktiskt vad jag tycker! Såklart vill jag inte att magen hänger över byxkanten osv men man behöver inte go to the extreme och försöka se ut som en 10åring igen...




Kommentarer
Postat av: johanna

Tycker inte heller att det är roligt att skriva om. Hur jag vill se ut är ju min ensak, men jag gillar inte att pracka på andra hur de ska äta, träna eller väga. Men folk tjatar på en om att man ska skriva om det. Så man får ju göra det, haha. Det är ju speciellt nu innan sommaren alla blir som galna.

2011-05-23 @ 18:49:13
URL: http://johannaeo.se
Postat av: Lovisa

Jag tycker du är helt fantastiskt vacker faktiskt!

2011-05-23 @ 19:01:46
Postat av: sofie

Johanna: Precis, hur man själv vill se ut är ju ens egen ensak så det är därför jag är trött på bloggar, tidningar och hemsidor som bara snackar om vikt hela tiden, tycker det är mkt viktigare hur man ser ut istället för vad vågen säger. Men jag vet att det är som värst nu innan bikini-season!



Lovisa: Tack vad gullig du är!

2011-05-23 @ 19:37:29
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra skrivet fröken!! Håller helt med!

Skönt att åka hem till Helsingborg snart!!! själv blir jag kvar här i holland i nga veckor till!

Ses i Sthlm!

Puss Emma

2011-05-23 @ 20:13:56
Postat av: Sofie

Emma: Ja det ska bli så skönt och komma hem! Ja jag hörde att du är kvar ett tag till!!! Men som sagt, vi ses ju i Sthlm, jag åker upp dagen innan så du vet så jag är i Sthlm heeela Tisdagen så då blir det lunch/shopping mys va? :)

Puss

2011-05-23 @ 20:33:50
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: nina

bra att någon fattar att det är helt sjukt. alla pratar om sina kalorier och kg hela dagarna, fyyy!

2011-05-23 @ 21:48:00
Postat av: Sandra

Håller med dig, mycket bra skrivet. Din blogg är grym :) Kram



P.S. Vet du om Ida har stängt ner sin blogg, för det går inte att komma in där längre... :S

2011-05-23 @ 22:53:54
Postat av: Elina

Du är hur snygg som helst! Kurvor är hett - jag äter marängswiss till lunch för att bättra på mina ;)

2011-05-24 @ 09:58:59
URL: http://www.elinahasslund.com
Postat av: Sofie

Nina: ja vad skönt att vi är på samma sida!



Sandra: tack gullis! Ja tyvärr har hon stängt ner sin blogg trots hot och motstånd från mig!!! :/



Elina: tack gummis, du är ju fin du mä! lyx med gotte till lunch ;)

2011-05-24 @ 10:31:39
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0