Genua, Italien

Genua, Italien



Många som bryr sig om fotboll har säkert redan hört eller läst att min kille blev såld från älskade FC Groningen till italienska Genua. Allt hände väldigt fort och jag tror nog inte att någon av oss har förstått det riktigt än... Förstått att vi ska flytta.... Flytta från vårt hem, våra älskade vänner & vårt fina lilla radhus i Holland. Flytta till ett annat land. Börja om på nytt igen... Lära oss ett nytt språk, ett språk som stavas italienska.


Jag tycker att detta ska bli jätte roligt, jätte spännande! Samtidigt trycker det över mitt bröst för jag ska lämna trygga Groningen. Där jag känner till allt, har mina vänner och där jag har levt i 3 hela år. Det känns läskigt och flytta till något nytt, där jag inte ens vart närmsta affär ligger. Men det pirrar även i magen av nyfikenhet. Detta ska bli vårt tredje äventyr utomlands och jag tror att denna gång blir en tuff utmaning! Dels med en helt ny kultur som inte alls liknar den svenska & dels med ett nytt språk som vi verkligen måste lära oss för att kunna ta oss fram.
En utmaning tillsammans med den jag älskar....


Hoppas ni hänger med! Vi åker ner den tolfte Juli för och kolla läget och leta boende.
Jag lovar att uppdatera er om allt där nere men först väntar en semester i älskade Sverige.
Ci vediamo presto hotties!
(på återseende snyggingar)
XOXO


Kommentarer
Postat av: Lena

Det kommer med säkerhet att bli ett fantastiskt äventyr! :D

2011-06-27 @ 10:04:43
URL: http://tornroosa.blogg.se/
Postat av: sofie

Lena: Jag hoppas, och jag hoppas att du kommer och hälsar på, PRONTO! ;)

2011-06-27 @ 11:52:35
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Patrik

Har varit i Genua sommaren 2010, jag 0ch 3 st killkompisar. Helt ärlig och nu är jag inte dum, men tråkigare stad får man f*n leta efter. Och då va vi ändå 4st killar och alla sa samma sak, ALDRIG mera denna skit stad. Inte är det likt HBG i heller inte alls, inget slår vackra HBG.



Nu bekantade vi inte oss med staden som ni kommer göra, men tråkig,gammal,sliten och typ inget hände på kvällarna. Så vi lämnade staden och drog till Nice istället så MYCKET fetare med ALLT =)



Efter detta så vill vi se Granen på Olympia i vackra Helsingborg i den finaste tröjan som finns i den röda&blåa HIF tröjan

2011-06-29 @ 22:04:14
Postat av: Linda Karlsson

Hej hej vad spännande dina inlägg verkar vara! lär verkligen att läsa din blogg lite mer! :p Ha en rolig vardag :p

2011-06-30 @ 17:18:31
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Sofie

Patrik: Oj vad tråkigt och höra!!! Men som du säger så finns det roliga städer runtomkring som man kan dra till! Jag hoppas också att vi kommer hem snart till Helsingborg, inget slår vår fina hemstad! :)



Linda: Tack så mkt, ja vad glad jag blir, läs på! :)

2011-07-08 @ 14:25:13
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0