What we do for you

-
Vi har velat fram och tillbaka om vi ska lämna Dexter på hundhotell över julen. Men ju mer vi pratade om det ju klarare blev det att vi inte kan lämna honom igen, så snart och över julen! Han är ju vår lilla "son" och jag kan inte tänka mig en jul utan min fina fina kille. Vi får bita i det sura äpplet och köra hem helt enkelt. Vi får hjälp av en av Andreas bästa vänner som flyger ner och sen kör med oss hem, skönt! Så vad jag vill säga är att we are driving home for Christmas.... Längtar massor, vi borde vara hemma den 23:dje om allt går som det ska! Och tjejer, jag har bestämt mig för och fira nyår hemma med er, vad är en nyår utan er liksom?

Kommentarer
Postat av: Ankan

vilken sötis! :)

2011-12-04 @ 23:52:57
URL: http://sriwanna.se
Postat av: R

Hur gör ni med Dexter egentligen? Är det inte jättekrångligt att ta in hundar i Sverige? Strikta avmaskningskrav och sånt i och med att vi ännu inte har dvärgbandmask så mycket här hemma.



Vi har också hund och brukar lämna hunden hos släktingar när vi reser till (andra släktingar i) utlandet.



Vår veterinär har sagt att det krävs avmaskning + kontroll att avmaskningen fungerat (båda hos veterinär) samt att de måste tajmas med avresan eftersom avmaskningen inte är så långvarig.

2011-12-05 @ 19:15:01
Postat av: Sofie ♡

Ankan: Tack, han är min ögonsten! :)



R: Vi kör hem med honom. Då han redan har rabies spruta och bevis på att den har fungerat så behöver vi mest åka till en veterinär 10 dagar innan hemresa, ge Dexter avmaskning (så de ser) och en underskrift från dom att han fått avmaskning! Det jobbigaste är ju om man inte har rabies sprutan!



Så nu vet du ifall ni vill ta med er hund nästa gång! :)

2011-12-06 @ 13:09:29
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0