Trött

Idag är Dex lite mer lekfull än vanligt, han börjar få mer energi. Om en vecka fyller han 3 månader och han växer hela tiden. Nu börjar han bli trotsig och skäller mot en när han inte får som han vill, han börjar även bitas hårdare så man får säga till honom på skarpen. Puh, det är ett heltidsjobb verkligen. Vi får lite hjälp nu i helgen, ska bli skönt. Andys mamma och pappa kommer med ett kompispar till dom och han som kommer är tydligen jätte bra med hundar och ska ge oss lite tips osv. Vi vill ju verkligen ha pli på hunden, lite bättre än "normalt". Vi ska inte hålla på med utställningar och grejer men vi vill tex kunna gå utan koppel och grejer.

Jag har fått leka med honom nu i en timme + gå ut och gå en lite längre runda för att han äntligen skulle lägga sig ner och sova lite. Jag fick först lägga mig på hans plats och vila, då kom han och gossade in sig. Han är så söt. Han kissade bara inne 1 gång igår och det var mitt och Andys fel för vi inte var tillräckligt uppmärksamma. Släpper man uppmärksamheten så händer det ofta olyckor tyvärr.

Vädret då? Jo såklart har det snöat hela natten och det är mega mkt snö, jag som var så lycklig att man kunde se gräsmattan igen... Pyttsan också... Dex älskar det men allt blir bara jobbigare med snö och slask och torka av och greja, han käkar också snö trots han inte får, bushuvet.

Ska nog dra och träna när A kommer hem så jag får lite extra energi. I need it. Imorgon är A ledig och då har jag lovat han en sovmorgon, dvs jag får gå upp klockan sju. Yeii!

Nej, lite mer kaffe tack.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0