IT IS WHAT IT IS

Varför är man aldrig riktigt nöjd?
Varför vill man alltid ha mer?
När man t.e.x gått ner en byxstorlek, vill man gå ner en till.
När man fått pojkvännen man tjatat om, vill man ändra på honom.
När man fått ett bra jobb, vill man ha ett bättre.
När man käkat en chokladbit, vill man alltid ha en till.
När man köpt ett par fina skor, vill man köpa en snygg klänning och väska som man kan ha till.
Förstår ni vad jag menar? 
Man kan aldrig säga; jag är nöjd med allt, precis så som det är. För det är man aldrig.
Man vill alltid ändra på NÅGOT. 
Man har alltid flera mål framför en, som pushar en frammåt.
Det behöver inte vara något stort.
Det kan vara något litet som färgen på tånaglarna eller kökshanddukarna.
Men det finns alltid någonting.
Någonting som är fel. Någonting som inte är 100%.
It is what it is.


Nu kom A och hans föräldrar hem. De har varit och köpt en frys misstänker jag. Vår som vi har är så liten och vi stockar alltid upp med svenska delikatesser som små hamstrar sparar mat i kinderna. Det kan nog bli bra. Men nöjd är jag inte. Jag vill att solen ska skina, det gjorde den imorse men nu har den gömt sig, dumma sol. Och imorgon är det lite party, men jag vet inte vad jag ska ha på mig. Åh dessa världsliga problem.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har rätt när du skriver så.. vi människor är så giriga. Man tänker alltid att man ska inte nöja sig utan man ska alltid ha det bästa som det går att få..men ibland går det verkligen över styr och man glömmer bort att njuta av det man faktiskt har. Ta vara på tiden osv...

2009-04-09 @ 18:34:58
Postat av: sofie

svar hanna: aa man måste njuta ibland av det man har och leva i nuet och inte hela tiden tänka på morgondagen, men det är svårt ibland tyvärr!

2009-04-09 @ 18:51:06
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo jag vet..jag är tyvärr likadan:( tänker ofta på framtiden och försöker planera men man vet aldrig vad som händer och det är de som känns tungt men egentligen på något sätt är jag glad att man inte vet allt. Då hade livet varit alldeles för uppenbart och tråkigt. Tror jag:P

2009-04-10 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0