Diet eller bara äta rätt?

Mami och papi har börjat GI-metoden, de är så duktiga. Jag försöker mer tänka på vad jag äter och nästa vecka ska jag och Jenna börja på gym! Idag till frukost åt jag knäckebröd med ägg och kaviar. Har inte ätit sedan dess. Har köpt lite hallon ifall jag blir sugen på något. Ikväll ska jag käkla kycklingfilé och rotfrukter/grönsaker i ugnen, självklart får jag laga något annat till Andy, han behöver normal mat. Men jag ska försöka hålla mig. Och en dag i veckan ska jag få lov att käka nåt gott. Men inte för mkt. Kanske en handfull chips och någon chokladbit och ett glas vitt. Jag måste verkligen loosa lite i vikt, jag vill verkligen det. Imorgon tänkte jag gå ut och gå en lång runda också så man får frisk luft och lite motion. Sommar 2008!? Vet inte om jag hinner bli redo till sommaren men man kan ju alltid hoppas. Har ni några bra tips om att gå ner i vikt utan att svälta sig totalt?


Drömmen är att ha hennes kropp, Adriana Lima...

Ska mysa lite med Andy nu.
KISSES

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte så smart att skippa måltider helt och hållet, ät frukost, lunch, middag och något/några mellanmål och dricka massor med vatten..... Ett annat tips skulle kunna vara att sluta röka, övervägt det?

2008-01-09 @ 17:32:59
Postat av: Anonym

ett tips som verkligen funkar är att äta regelbundet, ät en stor frukost men kanske lite mindre lunch osv. och ha en dag tex lördagen där du inte alls tänker på vad du äter, utan äter det du är sugen på. får man aldrig sitt vin,godis mm så kommer det inte funka. :) lycka till!

2008-01-09 @ 19:54:29
Postat av: Anonym

Jag hade kunnat döda för hennes (Adriana Lima) kropp!

2008-01-09 @ 21:11:31
URL: http://corneliahbg.blogg.se
Postat av: Anonym

Det allra lättaste och bästa sättet att gå ner i vikt ( och säkraste ) är att försöka utesluta kolhydrater så mycket som möjligt ( helst inte äta det alls om du kan ) Dvs sluta äta bröd, potatis, pasta och ris..ät istället mer kött och grönsaker och du måste äta en del fett också annars händer inget. Kroppen behöver fett för att bränna fett, men det ska va rätt sort. Fett på kött, riktigt smör och grädde inte matolja eller lätta och sånt. Och så ska du inte äta lightprodukter eller såna som innehåller sötningsmedel. Jag åt så här en månad och rasade i vikt utan att bli hungrig..man blir inte heller sötsugen. Svåraste var frukosten men då kan man ju äta äggröra eller youghurt. Lycka till..

2008-01-10 @ 10:27:56
Postat av: Steffie

jag, mamma och pappa har också börjat lite åt GI metoden. får hoppas att det funkar annars blir det viktväktarna för mig och mamma ;)

2008-01-10 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0