New York New York

What to buy and where to go in NY:


Must haves:
27377-824
Classic UGG's and a Nice Juicy Couture set

What to do:
Precis bokat och betalt SATC - turen som innehåller;
  • Sit on Carrie's apartment stoop
  • Shop at The Pleasure Chest where Charlotte bought her 'Rabbit'
  • Have a cupcake at the bakery where Miranda stuffed cupcakes into her mouth
  • Stop at a bar used on Sex and the City
  • Visit the church where Samantha meets "The Friar"
  • Go on location to the gallery in SoHo where Charlotte worked
  • See the furniture store where Aidan designs his tables and chairs
  • And much much more...

  •  

    Och vi måste gå till:


    Barneys och Macy's

    Och om vi hinner:
    Madame Tussaud's Wax Museum


    Jolie, Brad, Beckham and Posh, here we come

    Mkt planer. Ska börja packa lite smått, ska försöka att inte ha med så mkt och shoppa desto mer! Det var jätte mysigt och träffa hela släkten igår, verkligen. Min älskade kusse åker iväg till St.Anton och är inte hemma förrens i Maj... Kommer sakna henne. Andy ligger hemma och är sjuk och tycker jag är dum som inte är där och tar hand om honom, gubben lilla då. Jag har fullt upp här, planera NY. :) Nu har jag också samlat på mig massa dollar (som ser ut som monopol pengar) så jag kan shoppa julklappar till mig själv! Wii.

    Tipsa mig om vad jag ska shoppa i NY, jag vill shoppa få fina saker, typ stövletter, rock, fina nyårs skor/klänning... Vad finns där som inte finns här? ALLT?? Haha. Puss på er, ha en underbar dag. Jag ska bara slappa och äta smörgåstårta (rester sen igår)!!

    KISSES


    Kommentarer
    Postat av: Anna

    Va i NY i våras. Du måste ju bara gå till Victorias Secret. Så fina underkläder. Sen har Forever 21 oxå snygga kläder. Den ligger mittemot VS. Sen har ju GAP snygga Basic kläder. Man ska ju egentligen inte gå till affärer som finns hemma när man e på semester MEN gå till H&M för dom har andra kläder + att dom e lite billigare. Ha så skoj! Jag e riiiktigt avundsjuk!

    2007-12-18 @ 16:38:32
    URL: http://aannaa.blogg.se
    Postat av: Anonym

    heeej kul att pratas vid igår det var längesen. Åhh jag har exakt de Uggsen på bilden ....supersköna =) mkt bra köp hihi ha det toppen i the big apple kram /tudan (norrlänningen)

    2007-12-18 @ 17:26:51
    Postat av: Anja

    Helt klart VS som redan skrivits... Köpte en sjukt fin korsett, rosa, när jag var där... Sen sitter jag och blir galen för att jag inte kommer på vad de stora varuhuset heter där de har en massa märkeskläder/väskor/kosmetika etc. på outlet!! Skitbra priser. Finns ju hur mycket saker som helst så det är ganska rörigt, men det är värt att gå dit om man har tid. För man kan göra riktiga fynd.
    Carrie är där en gång och shoppar.. Big ringer henne då och då säger hon att hon är och shoppar och håller i en kimono... vad FAN heter det... 22nd någonting...... Ligger precis vid Ground Zero!!!
    Om ni vill flasha till det lite så ta en drink på Asian the Cuba.. Vi var där och åt men man måste boka flera månader innan, i alla fall när vi var där. SATC girlsen är där också någon gång och dricker cosmos.
    China Town tycker jag lätt du ska till.
    MoMa om du vill se konst.
    Högst upp i Empire state building!! Obetalbar utiskt. Little Italy och käka pasta!
    Chrysler building.. :)
    Och sen såklart Central Park.. kanske kan åka skridskor där på vintern!Vi hade picknick för det var fina höstdagar när vi var där...
    Ska försöka luska reda på namnet på den outleten (om du inte redan hört talas om den)
    Kram

    2007-12-18 @ 18:03:07
    URL: http://redmary.blogg.se
    Postat av: Anna

    Outleten heter Century 21. http://www.c21stores.com Sen kom jag på en annan sak om du gillar smink & hudvårdsprodukter & sånt. Det finns en kedja typ som heter Sephora. De har jättebra saker :)

    2007-12-18 @ 18:23:53
    URL: http://aannaa.blogg.se
    Postat av: Anonym

    missa för guds skull inte century 21... va där inne 5 gånger på en vecka... underbar affär på typ 5 våningar

    2007-12-18 @ 19:09:36

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0