the beginning of tears



Efter en helt fantastik vecka med en av mina finaste vänner här börjar jag redan deppa ihop. Lämnade precis Josefina på flygplatsen och ord kan inte beskiva hur mycket jag skulle vilja föjla med henne hem. Jag är verkligen fast här då vi har vår fina hund, och det stör mig. Min hund betyder sjukt mycket för mig men han gör allt så komplicerat, komplicerat att leva detta liv vi lever. Jag kan inte hoppa på ett flyg när jag vill och komma hem, för tusen saker måste isåfall fixas med hunden. Istället för och åka till Stockholm nu och träffa alla fotbollstjejer och gå på match, eller istället för och åka hem till min fina familj och vänner så sitter jag här, i ett blåsigt Arenzano. Det kvittar hur fint väder det är, hur nära jag har till havet, hur underbart Italien är, för utan någon att dela det med så är det inte roligt alls. Då sitter jag hellre i kalla Sverige omringad av människor jag älskar, och som älskar mig.


Andreas kommer hem på Onsdag, men han är hemma två dagar tills han åker bort igen. Och då sitter jag här än en gång, själv. Jag hatar det, avskyr det. Det är inte alls roligt. Det bränner bakom ögonlocken och jag känner en panik växa större och större i kroppen, vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Heleen

Big hug for you dear Sofie! I hope you will feel better very soon. It's sad to read that you are feeling lonely over there. It's nice to have company of your dog, but i also understand it makes it difficult to go when and wherever you want to.

Are there no other nice footballgirls at the club of Andreas? Like you had the girls in Groningen. :)

Take care!



XxX

2011-10-09 @ 13:53:49
Postat av: En annan hundagare

Jag vet precis hur du kanner det!! Jag bor ocksa utomlands pga min mans jobb och vi har en stor hund som kraver tid och energi och som gor det svart att resa bort nar man kanner for det. Precis som du skriver betyder var hund otroligt mycket for oss och vi skulle absolut inte vilja vara utan honom. Men ibland ar det otroligt jobbigt att vara sa bunden. Innan vi flyttade funkade allting mycket smidigare trots att mannen reste mycket redan da. Men da man bor utomlands och inte har samma natverk omkring sig ar det jobbigt att ha hund ibland (men jag far direkt otroligt daligt samvete for att jag ens tanker att livet ibland skulle vara lattare utan hund...). Forsok bita ihop och tanka pa allt det positiva en hund trots allt hamtar med sig! :)

2011-10-09 @ 15:07:13
Postat av: *

! det måste finnas någon du kan umgås med där nere? kanske en annan fotbollsfru? keep up! förstår att det är jobbigt. kram!

2011-10-09 @ 15:14:16
Postat av: Fanny

Skänk en tanke till mig, som ser ut som ett vandrande lik o har varit på sjukhuset sen 7imorse... Riktigt segt med pappi... Meeeeen det jag vill muntra upp dig med är att vi snaaaaart kommer o det kan du se framemot:) puss lilla vän

2011-10-09 @ 16:02:06
Postat av: Sofie ♡

Heleen: It is very hard to meet the other girls cause they don't have anything like a "Spelershome" here in Genoa! It's just straight into the areana and then straight out from it when the game is over. I think I can guess who is a "fotballers girlfriend" but I don't know and should I just say "hi are u also a fotballers girlfriend?" to a complete stranger also feels a bit wierd.... So it's hard.... Andreas tells me to give it a little more time, so I will try... Thanks for leaving a comment, i appreciate it!



"En annan hundägare": Ja jag håller med. Bor man hemma i hemstaden finns det ju ofta vänner och familj som kan passa hunden! Här där man inte känner någon är det svårare och man blir jäkligt bunden tyvärr, det är ju också det enda negativa med att ha hund, för jag skulle inte byta honom mot något i världen! Vart bor ni någonstans då? Nu blev jag nyfiken! :)



*: Nej änsålänge har jag inte hittat någon. Italienarna är grymt kassa på engelska och det finns inga större möjligheter att träffa fotbollsfruarna här än och gissa mig till vilka dom är på arenan. Därför alltid lättare om där är skandinavier i laget.... Men jag för försöka hålla ut, och hoppas att allt blir bättre med tiden! Tack för din kommentar! Kram!

2011-10-09 @ 16:03:16
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Heleen

Too bad they don't have a 'Spelershome' at Genoa.

I understand it must be very difficult to meet the other footballers girlfriends this way. Hopefully Andreas is right, and i really hope you will be very happy in Italy then. :) You deserve to be happy.



You're welcome! Really like your blog. Nice to follow a little bit of your life this way. Even tough i don't know you in real life, reading your stories and watching your pics gives me the feeling i do a little bit. ;)



Xx

2011-10-09 @ 16:30:22
Postat av: Emma

Åh! :/ Hoppas att allt känns lite lättare o bättre snart! :(

2011-10-09 @ 18:30:59
Postat av: Sandra

Kan inte Andreas försöka snacka med någon i laget? Så att ni typ kan byta telefonnummer eller nåt? Hoppas att det löser sig snart :) Kram

2011-10-09 @ 18:53:32
Postat av: En annan hundagare

Av alla stallen i varlden flyttade vi till Qatar. Livet har har kravt lite anpassning, bl.a. anses hundar anses vara smutsiga djur enligt muslimer och de flesta ogillar och/eller ar radda for dem. Dessutom ar klimatet ratt jobbigt (under sommaren ar det fuktigt och temperaturen stiger over +50 grader). Sa fran april-september stiger vi upp vid kl.4am for att rasta honom innan det blir for varmt. Manga vanner anser vi ar smatt galna da vi anpassar oss enligt var hund. Men han ar vard det alla ganger och vi ser det som en skyldighet till honom att ge det han behover for att ma bra. Oavsett var vi bor. Och jag skulle inte vilja vara utan en enda dag av de 7,5 aren vi haft honom! Men man ar ju anda bara manniska, sa hur fin han an ar och hur mycket han an betyder for mig sa finns det ju stunder da det kanns lite komplicerat... ;)

2011-10-09 @ 19:13:19
Postat av: Sofie ♡

Heelen: Thank you! Nice that you like my blog! :) Xx



Emma: Ja jag hoppas också det, detta får bli min deppodag sen får jag rycka upp mig! Kram



Sandra: Jadu det kan han säkert, det blir säkert bättre med tiden. Tydligen fanns här lite svenskar här, Andreas träffade en svensk kille som jobbade på IKEA häromdagen och han berättade att det fanns ett gäng med svenskar här i Genova, ska bara försöka hitta dom :) Kram



"En annan hundägare": Oj gud nu känner jag mig dum som gnäller när du bor i Qatar! Det måste ställa till mer problem än i Italien! Min kompis flyttade nyss dit med sin kille också! Hur är det att bo där? Och vad har ni för hund?



Dexter tycker det är varmt här med men han verkar klara det rättså bra ändån. Nu börjar det bli lite svalare på kvällarna så då får man gå lite mer och i snabbare takt! De riktigt varma dagarna vill han helst bara ut och kissa och bajsa sen ligga i skuggan och vila! :)

2011-10-09 @ 19:52:28
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: alex

lilla goss då! det låter väldigt jobbigt men livet är fullt med prövningar som man bara ska klara av, det gör dig starkare även fast att det inte känns så just nu? kan du inte anmäla dig till ngn distans kurs? italienska? eller ngt annat som du tycker är roligt, kanske ngt inom spa? måste finnas hur mkt som helst! vi kanske kan skypa ihelgen så kan jag försöka ge dig lite motivation. Om det är till ngn tröst så sitter jag o tenta pluggar riktigt svår ekonomi skit! inte ett dugg kul men det måste göras :( älskar dig!

2011-10-09 @ 20:41:10
Postat av: sofie ♡

Alex: Ja jag vet, det blir bättre men just nu känns allt hopplöst! Men vi ska ju gå Italienska kurs men allt går så sakta här när det gäller att fixa saker, snart tar jag tag i det själv fast det är klubben som ska fixa! Stackare som sitter med massa plugg, du är så himla duktig! Hade dock också velat gräva ner mig i något plugg! Haha! Älskar dig och bara WhatsAppa så kan vi se om Skype funkar (internet är sååå kasst här). Puss

2011-10-09 @ 20:45:12
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Klaes

Alltså palla gnälla! Flytta hem och börja leva ett eget liv istället då! Fast då måste du kanske skaffa ett jobb och börja betala för dig själv?



Du anar nog inte hur många tjejer som skulle vilja byta plats med dig.



2011-10-09 @ 22:20:40
Postat av: Sandra

Men Kleas...Är man kär så vill man ju vara nära denna person så mycket som möjligt. Och Sofie träffar ju garanterat Andreas oftare nu än om hon bodde i Sverige. Alla har rätt till en deppdag ibland. Jag vet inte hur länge du har läst bloggen, men jag har läst den väldigt länge och har fått uppfattningen att Sofie är en tjej som inte gör något som hon inte vill om hon inte måste. Så jag tror aldrig att hon skulle bo kvar i Italien "för pengarnas skull". Sofie, jag hoppas att du lyckas få kontakt med svensk-gänget. Massa kramar

2011-10-09 @ 22:40:33
Postat av: rose

Klaes vem du än är så har du ingen aning, så stay away. Vill byta ja mot rampljus men inte mot resten. Kämpa på gumman du fixar detta. We love you

2011-10-09 @ 22:41:47
Postat av: Louise

Till klaes!

Du säger att sofie inte ska gnälla, vad gör inte du då? Du lägger ju energi att gnälla på en annan människa.

Låt hon skriva vad hon vill i sin blogg utan att komma med negativa kommentarer. Hon älskar sin kille och som situationen är måste hon flytta för ett tag för att få vara med han,vilket jag tycker är jävligt starkt gjort. Då tycker jag hon har all rätt att "gnälla" i sin egna blogg.



Jag skickar massa styrkekramar till dig Sofie! Hoppas du träffar någon att umgås med och att du trivs med livet i Italien! Jag undrar också hur det går för Andreas med fotbollen i Italien? Har bara sett lite av en match då han blev inbytt :)

Många kramar från mig

2011-10-09 @ 22:55:01
Postat av: Sofie ♡

Klaes: Jag hade gärna flyttat hem och jag hade kunnat göra mycket just nu för att ha ett jobb, en stimulering. Men om jag hade flyttat hem så hade jag ändån gnällt, för då hade jag inte kunnat träffa min pojkvän varje dag och då hade förmodligen inte vårt förhållande fungerat och efter 7år tillsammans så är jag inte bredd att offra det för att jag just idag har en deppig dag och vill skiva ner mina känslor i MIN egen blogg. Den enda som gnäller här är du! Pengar har ingenting och göra med lycka, men det förstår väl inte människor som har så mycket avundsjuka i sig.



Sandra: Tack för din kommentar, dom du skriver så bor jag ju här för kärleken och inte för några sketna pengars skull! Massa kramar till dig!



Rose: Tack världens bästa svärmor! :)



Louise: Jag tar tacksamt emot styrkekramarna! Känner mig bättre nu och ibland måste man få skriva ner sina känslor, svart på vitt. Om "Klaes" nu inte gillar det kan han skita i och läsa min blogg, eller hur? Haha. Det går väl sådär för Andreas här nere, han har gjort några inhopp och en match från start, konkurransen är hård! Kramar!

2011-10-09 @ 23:05:46
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: rose

<3

2011-10-09 @ 23:27:09
Postat av: rose

2011-10-09 @ 23:28:43
Postat av: Challe

Jag tycker att Sofie är en stakr tjej så du klarar detta. Och till dig Klaes: Sofie är en tjej med ambitioner. Jag har jobbat med henne och hon är en flitig tjej... Ta tag i ditt eget liv i stället.



Sofie: Alla har rätt till en deppig dag och jag förstår om det kan vara tufft ibland. Men du klarar det, det vet jag. Du är ju så utåtriktad och glad.. Kram på dig!!

2011-10-10 @ 09:39:01
Postat av: ANNA

skit i klaes!!!!!



Det är OK att tillåta sig att gnälla och ha en dålig dag, det är mänskligt, din blogg är ju till största delen positiv, det enda negativa är gnällspikar som kleas ; ) hahah



kram anna & ps, det ordnar sig, du har massa omkring dig som älskar dig & ni klarar det tillsammans,

2011-10-10 @ 15:10:19
Postat av: Iza

Åh, jag förstår dig! Finns inte så mycket att göra, man går starkare ur allt det jobbiga! :-) Hade vi inte bott så långt ifrån varandra hade ju jag och Linus kunnat passat Dexter! Typsikt Genua och skicka oss hit när ni kom, annars hade vi ju kunnat hitta på en massa skoj tsm! Det är okej för oss att längta och gnälla ibland tycker jag!! Massa kramar till dig!

2011-10-10 @ 16:15:51
URL: http://izabellatoresson.blogg.se/
Postat av: carro

Du är världens bästa vän <3

2011-10-10 @ 19:07:31
Postat av: En annan hundagare som egentligen heter Nina

Gud vad det finns jobbiga manniskor! Det ar inte latt att flytta utomlands, det vet alla som varit tillrackligt modiga att gora det (vilket alla inte ar och kanske de darfor ar bittra...). Da det kanns som svarast har man ratt att gnalla, grata en skvatt eller vad som helst som gor att det kanns battre sedan. Och du Sofie behover inte alls kanna dig dum for att det kanns jobbigt i Italien. Oavsett vart man flyttat ar det svart ibland!

Men tillbaka till hundar! :) Vi har en 7 ar gammal Ridgeback som anpassat sig till Qatars klimat och en totalt annorlunda miljo battre an forvantat. Inga skogar, knappt ngt gras, ingen tradgard eller andra hundar... Visst maste vi kampa lite extra for att han skall ha det bra, men vad gor man inte for sin hund! ;)

Livet i Qatar ar...hmm, svart att forklara. Mycket annorlunda, men en intressant erfarenhet. Jobbigast ar den langa heta sommaren och den galna trafiken. Bast ar alla manniskor fran olika delar av varlden vi traffat och att man fatt i alla fall en liten insyn i arabvarlden och -kulturen. Man vanjer sig vid det mesta efter en tid, men visst var det en kulturchock da vi flyttade hit. De forsta 3 manaderna var varst da jag saknade allt som kan kallas socialt liv med hunden som enda sallskap da min man var pa jobb eller bortrest (antagligen ratt mycket hur du kanner just nu). Jag tvingade mig sjalv att ga pa morning coffees som ordnas for expatfruar har (sadana kanske inte ordnas dar ni bor?). Det kandes otroligt obekvamt att tranga sig pa och presentera sig for totalt frammande manniskor, men det ar kanske en av de saker jag ar mest stolt over idag. Att jag anda vagade. Och sa hade jag turen att traffa bl.a. en tjej som jag idag raknar till en av mina absolut basta vanner.

Jag hoppas verkligen att du pa satt eller annat lar kanna nagra tjejer dar och hittar nya vanner. Mitt basta tips ar val att, aven om det tar emot, vara arlig da man traffar nagon och beratta att man ar ny i stan och inte kanner nagon. Jag har lart mig att de flesta kanner sympati for nagon som ar nyinflyttad och foreslar en fika eller fragar om man vill hanga med ut nagon kvall eller sa. Lattast brukar det vara ifall man traffar nagon annan utlanning. De forstar liksom battre hur det kanns att vara ny i bade stad och land.

Jag ar saker pa att du klarar det och snart har lart kanna en hel del nya manniskor.

Stor styrkekram fran Qatar! :)

2011-10-10 @ 19:19:28
Postat av: sis ♥

Älskling jag skyndar mig så mycket jag kan till dig.... Ge inte upp du är stark och kommer älska italien och livet där snart snart...LOVAR!

Hade gärna flyttat dit så se till att skramla fram singlarna i laget så har du sis vid din sida innan du hinner blinka! Pang sa det! ! !

Det duuuu ;-)

ÄLSKAR DIG och finns alltid bara ett litet samtal bort om du vill prata ♥

Puss bellissima

2011-10-10 @ 20:27:02
Postat av: Sofie ♡

Challe: Tack gumman!!



Anna: Tack för din kommentar, det är rätt som du säger, jag har fantastiska människor i mitt liv och "det som inte dödar dig gör dig starkare". Jag ska försöka peppa till mig lite :)



Carro: Nej nu ljuger du, för DU är väldens bästa vän!



Nina "hundägaren": Ja det är faktiskt skönt och få gråta en halv dag, äta choklad och tycka synd om sig själv. Speciellt när ens hund märker av det och kommer och pussar en i ansiktet och lägger sig tätt intill för att "trösta". Hade inte bytat honom mot något den lilla rackaren, trots alla kompikationer!



Ja det verkar som om dina första 3 månader liknar mig själv just nu. Jag måste ge det lite tid och försöka få det funka, och funkar det inte så får vi se oss om efter något annat alternativ! Allt löser sig förr eller senare! Tyvärr tror jag inte de har något liknande dina "morning coffees" här! Annars hade jag också pallrat mig dit! Här har alla antingen barn eller så är de över 65år typ! Och INGEN kan ett ord engelska så det är rättså svårt att kommunicera! Men jag får se till att börja plugga Italienska helt enkelt, nu jäklar ska detta gå! :)



Vad sjukt roligt att du hittat en "bästa vän" där nere! Härligt! Jag hittade många fina vänner i Holland också som jag aldrig kommer släppa taget om! Har alltid varit omringad av vänner så nu känns det extra ensamt! Tack för dina tankar och kommentarer, de värmer och får mig att tänka på annat! Massa kramar till dig och lycka till med allt, jag beundrar dig verkligen som klarat det i Quatar!



Sis: Ja skynda skynda tack! Jag har inte sett dig på evigheter och jag mår inte alls bra utav det känner jag! Jag ska leta fram någon kille så du också kan flytta hit :) Älskar dig också! Vet att du alltid finns där, likewise! Puss puss puss

2011-10-10 @ 21:47:30
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0