nothing hurts like love


.. nothing at all


Finns det något som kan knäcka, såra eller skada en så mycket som kärleken?
(med undantag döden..)
När man är kär, då kastar man sig in i en drömvärld av en dimma av röda rosor och svävande moln. Man kastar sig in i sin älskades armar och litar fullt ut på att han/hon kommer att fånga dig när du faller. Man är hög på lycka och läpparna verkar dra sig uppåt hela tiden och bilda ett fånigt leende som bara de som är kära kan ha. Man lever i en annan värld, en annan verklighet. En verklighet där allt är så underbart att man inte ens skänker en tanke på den mörka sidan av det hela. Vågar vi ens prata om den mörka sidan? I den mörka sidan döljer sig ca 10 ggr mer än vad som finns på den ljusa sidan. Jag vågar berätta. För jag tänker på det mörka sidan ofta för att kunna förbreda mig ifall någonting händer och jag tvingas ifrån den ljusa sidan.
Vad händer om? (det värsta först?)
Du får veta att din älskling har en annan flickvän vid sidan om dig, och har haft hela tiden.
Du får veta att din älskling varit otrogen hela tiden ni varit tillsammans?
Du får veta att din älskling överhuvudtaget varit otrogen?
Din älskling som du litar på, slutar älska dig?
Om din älskling hittar någon annan, som han känner är den rätta?

Det var bara några exempel av den mörka sidan! Tänk alla kära och galna OM det händer. Jag tänker på det. Man ska ju "alltid vara förbredd på det värsta". Men hur mycket jag än tänker på det så vet jag innerst inne att det inte finns en chans att MIN älskling skulle göra så mot mig. Han älskar ju mig. Jag VET det. Men världen är grym. Hur mycket jag än litar på min älskling, hur mycket jag än förbreder mig, så KAN alltid det mörka tränga sig på. Och man KAN aldrig vara förbredd på det. Kärlek är det absolut finaste som finns enligt mig, det finns inget bättre. Å andra sidan, finns det inget värre. Det värsta som skulle kunna hända mig nu är att bli övergiven av min älskling. Och det är det iallafall jag är så rädd för samtidigt som jag svävar i det blå. Samtidigt som jag är lyckligast i hela världen så är jag så rädd att förlora han som är hela min värld.

__

Filosofiskt va?
Kärleken betyder mkt när man väl har den.
Men kära vänner, ni finns alltid kvar.. Glöm
inte att jag älskar er alla något otroligt;
Caroline, Isabelle, Daniella, Michaela..
Ni är de allra allra bästa!

_

Nej nu ska jag pilla med lite bilder, sen leka med piss och caar. :P


Kommentarer
Postat av: Fanny

Sååååå filosofisk du är!
O så fint skrivit..

Puss o Kramar

2005-10-06 @ 12:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0