One of my many dreamhomes



Kommer ni ihåg när man var liten? och drömde om hur ens liv skulle bli. Hur många barn man skulle ha, vad de skulle heta. Hur ens lägenhet eller hus skulle se ut eller vart i världen man skulle bo. Innan jag träffade A så drömde jag självklart om ett "Sex & the City"-liv. Varför inte flytta till NY och bli någon stort där? Eller varför inte flytta till London, eller Australien. Jag drömde om ett eget ställe som jag skulle få inreda själv, laga min egen mat och ha kompisar över när jag ville. Men självklart blir livet aldrig som man tänkt sig.

Jag hittade mitt livs kärlek i väldigt ung ålder och nu när vi ligger skavfötters i soffan och masserar varandras fötter så känner jag ändån att jag hittat rätt. Trots vi bor lite överallt, lite här och där och vi inte vet vart vi bor om ett halvår så har vi varandra, och vart vi än har bott tillsammans så har små justeringar gjort så det känts som vårt hem. Nu har vi tillochmed ett permanent hem i Helsingborg som jag bara älskar, men inte bor i just nu.

Men det är nog sant som dom säger; Home is where your heart is wherever that is.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det så.. Ni har iaf ett bo i Sverige som ni kommer att spendera tid i när ni slår er till ro.. Själv känner jag att livet bara snurrar på högvarv o man vet aldrig hur länge man stannar på samma ställe, men oftast så blir det ju flytt när man väl känner att man är hemma :) .

Det finns en konstig charm i det också kan jag tycka..

Det kommer ju förhoppningsvis bli en herrans massa år tillsammans i Sverige så det är väl nu man får se världen..



Hoppas vi ses snart!!

puss

2011-10-19 @ 22:33:33
URL: http://ninaowernbloom.blogspot.com
Postat av: Ida "berglund" =)

Hej sötis!

Mina kollegor ska flyga till Italien för att se Genoa-Milan den 2 december. De undrar hur man lättast tar sig till arenan från Milano och om det lönar sig att köpa biljetter här hemma eller när man kommer dit...=) Kan du inte mejla mig om du har ett bra svar haha! Hoppas att allt är bra med er, det ser ljuvligt ut där nere! Kram kram

2011-10-20 @ 09:31:52
Postat av: Jenny

så fint !

2011-10-20 @ 17:25:56
URL: http://klippt.blogg.se/
Postat av: Sofie ♡

Nina: Ja jag är så glad att vi har ett "bo" i Sverige, skönt faktiskt! Såklart så finns det en charm i detta liv men ofta är det mycket negativt med det också. Men man lär ju sig! :) Ja jag hoppas också vi ses snart, sthlm om nån vecka kanske? :) Puss



Ida: Hej söt. Om biljetter vet jag ingenting, nog bäst och köpa de hemma innan de kommer hit. Och sen går det bra tåg från Milano till Genua! Arenan ligger rättså centralt! :) Kram



Jenny: Visst är det! :)

2011-10-20 @ 19:04:39
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0