Schäferhundar

Jag vet själv att Schäferhundar för med sig mycket respekt, iallafall för min del.
De är används ofta som polishundar och har därmed fått med sig en "farlig" stämpel.
En av anledningarna till att den används som polishund är för att schäfern är lättlärd!



Vår Schäfer är en glad skit som alltid vill hälsa på allt och alla. Han kan självklart kaxa upp sig men bara om någon visat sig kaxig först! Han älskar och leka med andra hundar och människor och är innerst inne rättså mjuk. På senare har han blivit jätte kelig och vill alltid ligga tätt intill, ibland även PÅ oss för och mysa!
Finns ingen bättre än min fina Dexter och jag ångrar inte en sekund att vi skaffade honom.



Ur standarden sägs detta:
"En Schäfer skall ha ett jämnt humör och ha goda nerver, vara självsäker och frimodig och fullständigt godlynt (utom i retningsläge) och därtill skall den vara uppmärksam och följsam. Den måste besitta mod, kamplust och hårdhet för att vara lämplig som sällskaps-, vakt-, skydds-, tjänste– och vallhund".


Vill även passa på & gratta min Morbror som blev med valp idag!
Längtar efter att få träffa lilla Bonzo som är en Norsk Buhund! Så söt!


Kommentarer
Postat av: Ida

Fin han är!;) hahaha jag vet, men det är ju du som pratat så mycket gott om äggmackor, började ju vattnas i munnen på mig. SJUUUUUUUKT gott!!!!;) pössss!

2011-03-18 @ 22:12:36
URL: http://idaceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: rose

världens goaste,sötaste, snällaste, finaste schäfer.Vem kan va rädd för han????

2011-03-19 @ 22:29:04
Postat av: Annemie

Så fin han är :)

Känner igen det där, har också en stor hund (schäfer/rottis) som folk oftast är rädda för men hon är precis som er dexter. Och jag ångrar inte heller att vi skaffade henne, även att jag behövde övertalas. men nu vill jag aldrig bli av med henne!

2011-03-24 @ 08:01:00
URL: http://miesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0