Detox - snack



Så kära vänner, detta är dag 4, tänk att jag klarat mig såhär långt!?
Det trodde jag faktiskt inte om mig själv, är mycket stolt!
Idag skulle jag käka mellan 5-8st bananer & dricka lika många glas lättmjölk (+soppa).
Jag käkade skivad banan i mjölk till både frukost & lunch.
Tog en banan på stan med då två killar utbrast "Oooohh Bananaaaa!" när de gick förbi, haha!
Sen när jag kom hem kokade jag ihop en soppa som såg ut såhär:


Finhackade morötter, selleri, vitkål, grön paprika & vitlök och la i en stor kastrull.
Därefter fyllde jag på med vatten ca 3cm ovanför råvarorna.
Sen kryddade jag med peppar, massa currypulver, lite chillipulver samt en grönsaksbuljong!
Lät det koka i ca 10 - 15 minuter.
Sen skivade jag i banan i min soppskål å hällde soppan över, supergott!


Har käkat två portioner av soppan nu och är så sjukt mätt!
Imorgon får jag käka kött, LÄNGTAR!
Har hittills gått ner 2kg och har noll sötsug.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det galet skönt att vara av med sötsuget =)



Inte för att jag är nått godisfreak annars men man brukar ju bli lite småsugen på nått sött emellanåt. Jag trodde inte det skulle försvinna "bara sådär" men det bästa är att mitt inte har kommit tillbaks =)

2011-03-17 @ 19:48:51
Postat av: Alex

Min duktiga tjej!!!! U make mama proud :D

2011-03-17 @ 21:50:35
Postat av: Sofie

Åsa: ja om det håller i sig är det ju super! Är bara sugen på "mat"! Absolut inte socker! Hur går det med att hålla vikten? Man går upp lite igen va? Kram



Alex: All I want is 2 make Mama proud! ;)

2011-03-17 @ 23:39:31
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja jag känner igen känslan av vara sugen på MAT, mina kilo har faktiskt hållt sig borta.. (än så länge)så det är ju bra =)

Men lite bör man nog räkna med, speciellt som du tröttnat på soppan. jag tvinga ju i mig 3 tallrikar om dagen även de sista dagarna...

Och eftersom man inte är sugen på onyttigheter så är det ganska lätt att "äta rätt" efteråt!

Kram!

2011-03-18 @ 17:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0