Fel fel fel...


ÅH allt har verkligen gått fel idag.
Det största problemet var att kräftorna var SLUT på IKEA och jag fick spel! jag som var så sugen!
Det andra problemet är att Dexter verkar vilja begå självmord samt INTE lyda mig alls.


Exempel:
Han sprang ut framför en bil (fast jag hade koppel) och blev nästan mosad! Jag började skrika och halvgråta på samma gång.
Han får syn på en 15årig tjej med sin hundvalp på väääldigt långt avstånd och jag säger som vanligt "nej Dex, kom här" som han brukar lyssna men inte idag, han tar sats och springer över gator och grejer fram till en vättskrämd tjej och hund och jag som en galning efter!
Med andra ord, han är inte sig själv idag.

Det tredje problemet är att A är borta (har varit borta) hela dagen och jag är så trött på klubben som har 0 framförhållning, tänk så hade man haft saker planerade?
Och det fjärde kanske inte är ett problem men jag har haft sjukt tråkigt idag med en trotsig hund och toalettstädande!


Det som dock är väldigt bra med denna dag är att vi idag skriver på vårt alldeles egna hus hemma i Sverige och jag är så himla glad, äntligen något eget hemma i Svedala! ;) Det ska renoveras och inredas och grejas rätt mycket men det spelar ingen roll, det är vårt hus, där jag, Andy och Dexter ska bo! :) Äntligen.

XOXO

Kommentarer
Postat av: carro

Svedala? Har jag missat att ni köpt hus i Svedala?? :/

2010-08-02 @ 17:26:40
Postat av: Lollo

Haha låter som Silahs det där. Grattis! ;)

Men du, ska ni gifta er? Med tanke på brudparet du la upp där lite diskret. Eller är det helt enkelt bara en pik till granen? Puss

2010-08-02 @ 18:46:16
URL: http://silahs.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilket skamt att du inte svarade pª hur det kanns att leva pª granens bekostnad. Traffa nog mitt i prick dar...

2010-08-02 @ 19:53:19
Postat av: carro

Haha orka att det sitter små töser hemma i sverige o bittrar över att någon annan lever en bra liv. förstår inte varför vissa människor inte bara kan glädjas åt andra. förstår du det sofie? :P

2010-08-02 @ 21:56:49
Postat av: mathilda

till emma som inte har något bättre för sig ; jag känner varken sofie eller dig, men förhelvete, var glad för någon annas skull istället för att vara så jävla bitter!! Sofie lever ett liv som du säkert skulle vilja göra. Var då glad för hennes skull istället för att ägna så mycket tid åt att trycka ner henne. Och om du nu stör dig på henne så mycket , varför i helvete är du då inne på hennes blogg?

2010-08-02 @ 21:59:56
URL: http://lilm.blogg.se/
Postat av: sofie

Carro: Nej jag förstår mig inte på bittra människor överhuvudtaget och jag orkar inte ödsla energi!!! ;) tur att du inte är bitter my looove! ;)



Mathilda: Jag håller med dig, varför läser man en blogg man inte gillar? ;)

2010-08-02 @ 22:22:19
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Fanny

GRATTIS till huset lille vän:)

2010-08-03 @ 17:30:47
Postat av: Anonym

Darfor jag sitter och tittar utover medelhavet nu när jag skriver detta. Spanien är bättre an holland och jag undrar fortfarande hur det kanns att leva gott pa nan annans bekostnad. Hon kan ju knappast varandra stolt över att hon utrattat saker i livet och slitit för att uppna det. Hon har bara haft tur att granen valt henne :)

2010-08-03 @ 17:36:32
Postat av: sofie

Vad vet du om vad jag uträttat och gjort? Vad vet du vad jag gör? Du har ingen jävla aning!

2010-08-03 @ 19:29:58
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: bonnie

palla att folk är körda i huvudet hahahahahahah

för det första så har väl soppan "valt" andreas lika mycket som han "valt" henne. för det andra så har soppan under alla år på gymnasiet och åren efter jobbat, under de flesta uppehåll när de varit i sverige längre stunder har hon jobbat. när dom bodde i england jobbade hon där. det är ju GANSKA svårt och jobba i ett land där man inte kan språket, men det verkar ju vara för mycket för vissa att koppla, och då har hon pluggat på distans istället.



det är klart att soppan har det bra, men många gånger önskar hon nog att hon hellre hade bott i helsingborg bland vänner och familj istället. så det är ju inte bara att glida runder, man får offra vissa saker i vissa perioder i livet för att istället vinna på andra plan.

2010-08-03 @ 23:03:35
Postat av: Sarah

Hej Sofie, jag är efter din sida ett tag. Jag tycker att du är en vacker, söt och smart tjej med en stor känsla för mode. De människor som pratar skit om ditt liv är bara avundsjuk. Du är en stark person, tror jag. Du lämnade alla dina vänner och familj i Sverige och England. Och förmodligen ett tag också i Holland. Det förefaller mig som inte är det lättaste i världen. Så låt de andra prata skit, du och dina vänner vet vad som verkligen pågår. Och ja, jag har också en fråga: Har det nederländska folket har ett bra sinne för mode? Och finns det bra partier i Holland? Love, Sarah

2010-08-03 @ 23:09:46
Postat av: sofie

Bonnie: Söt du är, du är en riktig vän! :) Du vet att jag är en butcher längst in i själen!!! ;) Nu gjorde du mig glaaaad!



Sarah: Men tack vad glad jag blir!!!! Hm bra sinne för mode? Här uppe i norr där jag bor där de oftast kallas för "bönder" ser jag sällan bra mode!!! Min holländska vän Fieke har dock ett bra sinne för det hela!!!



I Amsterdam är modet mer blandat och man kan se allt från 80-tals kläder till det som är trendigast just nu. Tror att Sverige håller en mer jämn nivå! Men självklart finns det trendfreak här också!



Tusen tack igen för din kommentar, den gjorde min morgon! Kram!

2010-08-04 @ 08:51:15
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Herregud vad ni är lojliga. Hon lever fortfarande pa granens bekostnad. Att hon jobbar när hon gick i skolan eller pa lov är val inget speciellt. Det gor alla, dom flesta iallafall. Sofie måste and sakna kanslan att detta har jag slitit för en langre tid för att uppna. Ni hela hogen missar poangen men det är för att ni är dumma svenskar hela hogen och tycker att man skahalla kaften och vara glad för sofies skull. Då smalter man in, typsikt svenskt. Det är inget fel hon gor och ja han har valt henne lika mycket men jag undrar fortfarande hur det kanns att leva pa en annan manniskas bekostnad..... ???

2010-08-04 @ 19:45:59
Postat av: bonnie

alltså det är ju du som uppenbarligen är dum i huvudet. när de bodde i england jobbade hon där, anledningen till att hon inte jobbat hittills i holland är för att hon inte kan språket.. vet inte om du är dyslektiker för du verkar ju inte få in det fast hon skrivit tusen gånger att hon pluggat på grafisk design på distans + holländska under tiden dom bott där, för att förhoppningsvis kunna få ett jobb till hösten.



vad är det man ska ha uppnått vid 23-årsålder? vetifan om det blir något nobelpris för varken dig, soppan eller mig. men hon lever inte på andreas mer än vad jag lever på staten eftersom jag tar csn-lån medan jag pluggar.

2010-08-05 @ 09:37:03
Postat av: Sofie

hihi bonnie i love u!

2010-08-06 @ 12:17:00
URL: http://soppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad naiv och korkad du är bonnie!!!!

2010-08-09 @ 15:59:37
Postat av: bonnie

tycker jag annars är ganska realistisk som inser att man kanske inte kan göra allt på en gång. att man måste lära sig landets språk innan man börjar jobba där, att kompromissa med de man älskar och få mycket samtidigt som man ger upp mycket under en period i livet.

är det någon som är naiv och korkad så är det ju du som uttalar dig om något du inte har en aning om utan bara antar och kritiserar folk för något som inte stämmer. du är naiv och korkad som inte kan se att en människa är mer komplex än det som står i en blogg. du är naiv och korkad som klagar på hur andra lever sitt liv.



du är naiv och korkad som inte kan förstå att alla människor är olika, alla som har pojkvänner som spelar fotboll ser inte som mål i livet att leva på dem och alla som enligt dig "uppnåt" något i livet är inte människor man direkt eftersträvar att vara. du te.x, antar att du uppnåt mycket i livet eftersom du klagar på andra, dig hade jag aldrig velat vara. jag hade hellre slickat ett helt fotbollslags fötter varje dag resten av livet, än att vara en så trångsynt och missunsam människa som du är.

2010-08-10 @ 09:21:18
Postat av: Anonym

Du ger oss skratt, du har tydligen lässvårigheter men det har vi överseende med. Frågan var fortfarande inte varför hon inte jobbar i Holland utan hur det känns att leva på en annan människas bekostnad. Det du tror du är klok med att förklara att hon inte kan jobba i Holland pga språket kan en femåring räkna ut. Och du bör vara mer än fem! Det är inget fel i det Sofie gör eller inte gör men vi undrade fortfarande hur det känns. Sen att du moppsar upp dig och försöker framstå som smart (du ger intryck av osäkerhet) är en annan femma. Herregud, ställde en fråga och du blir helt vrickad. Jag hade aldrig velat gå i dina skor! Bemödra dig inte med att svara mer för du har redan gett många skratt och framställt dig själv som en osäker snorunge som tyvärr är för gammal för ditt agerande. Visa att du är myndig iallafall. Haha!

2010-08-10 @ 17:23:00
Postat av: bonnie

tycker du/ni verkar helt körda i huvudet, och det signalerar mer osäkerhet att sitta och kommentera anonymt på en blogg. kan bjuda på dom skratten då dom flesta gissningsvis skrattar åt er.

2010-08-10 @ 21:24:36
Postat av: Anonym

Du missa att det var en frågestund också? Man får fråga anonymt eller inte. Sen att du svarar är ju för du inte har nått liv och du lyckades göra detta till en konversation på 18 kommentarer antagligen för du finner det intressant att svara. Och korkad och naiv kan du ju gå tillbaka och läsa att du jämförde att CSN lån är samma som att leva på granen, hissen gick nog inte ända upp för dig!

2010-08-10 @ 23:44:14
Postat av: bonnie

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

2010-08-11 @ 00:39:34
Postat av: Anonym

Det hjälper nog inte med sömn för dig men vi kan alltid hoppas :)

2010-08-11 @ 11:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0