Min goda kycklinggryta

Fick en kommentar om min kycklinggryta.

Du behöver:
Två till tre kycklingfiléer
Piffiallkrydda & lökpulver
Grädde (matlagnings el vispgrädde)
Cream Fraiche
Cream Bonjour med smak av Scharlottenlök & Gräslök

Såhär gör jag (till mig och A, brukar bli lite över tills nästa dag):
Skär upp två till tre kyckling-filéer i små tärningsbitar
Steker upp kycklingbitarna i en stekpanna och kryddar med piffiallkrydda & lökpulver
När kycklingen är genomstekt så häller jag på lite grädde (ca 1dl) och blandar i en cream fraiche samt en halv burk av cream bonjour med smak av scharlottenlök och gräslök, låt det koka upp i ca 5 minuter sen är det klart! Mumsigt gott.



nej nu blev jag hungrig. ska laga lite mat nu.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Anonym

shalotten heter det. inte charlotten

2009-05-27 @ 10:21:26
Postat av: Emilia

Låter gott!! Tack för tipset!

2009-05-27 @ 10:40:28
URL: http://emiliabergman.blogg.se/
Postat av: DD

Tack! Ska testas! Och du besserwissern (som kommenterade först), ska du klaga på detaljer kan du åtminstone komma med rätt stavning själv. Schalottenlök stavas det. Om det nu spelar någon roll.

2009-05-27 @ 13:30:44
Postat av: sofie

svar DD: haha jag tyckte också den kommentaren var lite kul! ;)

2009-05-27 @ 15:53:03
URL: http://soppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0