I am gonna miss Manchester

Jag sitter här i min nästan nystädade lägenhet och en våg av sorg bara kom över mig.

Jag kommer sakna denna lägenheten.
Jag kommer sakna denna friheten.
Jag kommer sakna denna byggnaden.
Jag kommer sakna floden nedanför där det alltid paddlar förbi hurtiga människor.
Jag kommer sakna min lilla egna balkong där jag brukar sitta med en cola och en cigg.
Jag kommer sakna min stora gardrob.
Jag kommer sakna mitt egna badrum som ligger i sovrummet, där jag har en hel hylla för mina saker.
Jag kommer sakna min underbara vän Jenna.
Jag kommer sakna alla andra vänner jag skaffat här.
Jag kommer sakna att gå ut och äta på alla underbara restauranger.
Jag kommer sakna hur normalt det är att ta en öl eller ett glas vin närsomhelst.
Jag kommer sakna den stora staden som har så mycket att erbjuda.
Jag kommer sakna shoppingen.
Jag kommer sakna Starbucks.
Det är så mycket som jag kommer sakna.

Å andra sidan så:

kommer det vara underbart att kunna träffa alla mina vänner hemma och familj när jag vill.
kommer det vara underbart att inte missa massa roliga saker för man bor i ett annat land.
kommer det vara underbart att börja jobba på ett BRA ställe och tjäna lite egna pengar.
kommer det vara underbart att spendera hela våren och sommaren i HBG, Sveriges bästa sommarstad.
och så mkt mer...

Allt har för och nackdelar, jag tror bestämt att allt är en vanesak, efter någon vecka hemma så kommer allt vara bra igen, kommer självklart ändån sakna alla här. Kommer kännas att man går tillbaka nåt år i tiden när Andy spelade i HIF och jag jobbade på Intersport, när man dansade nätterna långa och gick hem i soluppgång. Jag har blandade känslor, men denna gången vet jag att allting kommer bli mega bra och denna flytt hit har varit en sjukt roligt äventyr i mitt liv. Min engelska är så mkt förbättrad, jag har skaffat nya underbara vänner, jag har jobbat och fått erfarenhet och jag har lärt mig att vara borta från dem jag älskar mest. Jag ser fram emot livets alla äventyr, mitt liv har som sagt bara redan börjat...


Jag tänkte ha en Kate Moss vecka.
xoxo
image917

Kommentarer
Postat av: alex

Å gumman, allt blir bra ska du se. vet att det är tungt att lämna o så. men ja.. det blir bra ska du se. jag är så glad att jag får en sommar med dig!! puss goss.

2008-03-15 @ 11:09:36
URL: http://www.alexandraliving.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0