Hur vet man?

Sitter och söker på lite olika utbildningar och undrar för mig själv vad fasen man egentligen vill bli, vad hade jag velat jobba med... Jag vet ärligt talat inte... Varit inne lite på hudterapeut, grafisk designer, journalistik, inrednings design mm... Tycker också det är jätte roligt att jobba i butik och träffa folk och vara social hela dagarna... Jag vet verkligen inte vad jag vill.. När vet man det? Hur vet man? Hur ska man veta att man vet? Jag vill ha ett jobb som inte känns som en börda att gå till varje dag, ett jobb som också ger hyffsat bra betalt.. Men kan någon annan bestämma till mig? För I sure as hell can't... Sitter bara och velar och jag vill verkligen inte lägga ut studieavgifter i onödan och efter ett år komma på att det inte var det jag ville göra... Nej livet är inte lätt helt enkelt.. Man tänker för mkt antagligen. Ska gå och sussa snart, har ju jobb imorgon.

What if life was a easy thing to do...


What do I want...

xoxo

Kommentarer
Postat av: Tara

Jag tror det bästa är att hoppa på något som du tycker verkar intressant och sen ta det därifrån. Ofta svårt att välja i djungeln av utbildningar och att veta vad som är rätt förens man gett sig in i något. Same with shoes, du väljer ett par du tycker är fina men du vet aldrig om de är sköna att gå i förens några veckor. Oftast får du skoskav i början, men så småningom töjer de ut sig ;)



Några visdomsord från mig..



Puss



2008-07-01 @ 09:11:00
URL: http://taradee.blogg.se/
Postat av: Marcus Friberg

Hett tips: Lärare.

;)

2008-07-01 @ 11:59:06
Postat av: Anonym

Jag känner precis som dig, är verkligen avundsjuk på dem som vet exakt vad dem vill bli. Känns som man kan gå hur länge som helst utan att komma på vad man vill bli. Jag va inne på de saker du skrev men allting är svårt att komma in på dessutom..men får hoppas man kommer underfund med något tillslut=)

2008-07-02 @ 16:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0