And I am gonna miss you like a child misses their blanket

Så full av ord och tankar..
Exploderar utan mina kära vänner som man kan svallra med och snacka skit med hela dagarna. Vad vore livet utan gossip? Få ord, stor betydelse är ok. Men jag måste få ut det jag tänker... Det jag känner.. But big girls don't cry right? Satt och tänkte tillbaka innan.. På skoltiden.. Hur lätt allting var då... Man behövde inte jobb, man behövde inte tänka på vad man ska göra av sitt liv, man behöver inte ha ångest och fråga sig själv om man verkligen gör rätt med allt man gör.. Man hade ett schema, det man skulle göra.. Man skulle gå i skolan, man skulle ha världens roligaste tid med sina vänner, man skulle bli kär och få sitt hjärta krossat. Allt har en första gång.. Nu känns det som om man har gjort allt en gång.. Som om man är gammal och tråkig, som om ingen kommer förstå. Kommer man göra något för första gången igen? Är "den bästa tiden i ens liv" förbi? Är det nu det bara blir "alldagligt"... Jag saknar gemenskap, att göra saker ihop, klaga på något ihop, röka ihop, skolka ihop, göra läxor ihop... Känns som om den tiden man hade sakta men säkert bara försvinner.. Jag vill ha en tidsmaskin..



Goodnight.
Dream away to another time..

Kommentarer
Postat av: Michaela

:-) Be happy! Ditt liv har precis börjat. Det är en ny utmaning, ett stort steg in i verkligheten och det är jobbigt att flytta till något nytt utan sina vänner i bagaget. Men jag vet att du klarar det här Sofie. Du är super stark, inteligent och super trevlig. Snart kommer vi inte finnas i dina tankar lika ofta, för vet du va? Då har du fått nya vänner, en ny vardag. Låt det ta sin tid. Det ska ta uppskattningsvis minst ett år att bo in sig i en ny stad (trust me, I´ve been there) och du bor numera inte bara i en ny stad utan i ett nytt land som du ska lära känna. Tänk så mycket du kommer att utvecklas. Vi här i Sverige kommer att vara torra landkrabbor, som var precis som när du åkte sist, när du kommer på besök ;-). Älskar dig gumman jätte mycket. Hoppas det känns bättre idag! Puss puss puss puss

2007-08-30 @ 10:34:56
Postat av: MAMI

Lilla hjärtat,klart din bästa tid inte är förbi.
Där kommer fler "bästa tider"..men visst var allt
roligt o härligt när man gick i skolan. Men så är livet,och var tid har sin tjusning. Kanske inte nu när man är 40+...skoja bara..Ha det så bra gumman så hörs vi.Sakn dig så,love..Ma

2007-08-30 @ 10:40:45
Postat av: bonnie

ja jag känner så ibland med, att allt roligt är förbi och nu är det abra jobb och tråkigt framför en. men din kära mamma är klok och har rätt med vad hon skriver! jag saknar också skolan och jag saknar framförallt vårt lilla gäng och vår klass. det är så tråkigt att man inte ses så mycket längre, men när vi väl ses är allt som vanligt igen :)
det är kul att läsa om dina bravader i manne, thank god för internet så man har lite koll på sina vänner!
PUSS PUSS <3

2007-08-30 @ 12:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0